GMINA BROCHÓW
Brochów, dnia 14
lutego 2017 r.
ZP.271.6.2016
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania
Działając na podstawie art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z późn. zm.) w imieniu Gminy Brochów, informuję, że postępowanie prowadzone przez zamawiającego: Gminę Brochów w trybie przetargu nieograniczonego o udzielenie zamówienia publicznego znak: ZP.271.6.2016 pod nazwą: „wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy gminy Brochów", zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Uzasadnienie
Zamawiający wyznaczył termin składania i otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego na dzień 9 lutego 2017 r. Do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 9 lutego 2017r. do godz. 11:00 wpłynęły dwie oferty.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, którą zamierzał przeznaczyć na realizację przedmiotowego zamówienia 1.129.852,00 zł.
Komisja przetargowa dokonała otwarcia ofert. Ocenę złożonych ofert stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zawiadomienia.
W wyniku oceny ofert zamawiający wskazał, że najkorzystniejszą ofertą, która uzyskała
87,79 punktów jest oferta firmy SUEZ Płocka Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. w Płocku z ceną 1.592.744,04 zł.
Zgodnie z art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Co do zasady, kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynika z planu finansowego Zamawiającego i oznacza środki, jakie mają być przeznaczone na pokrycie realnych wydatków z tytułu realizacji zamówienia. Zwiększenie przeznaczonej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty, nie jest możliwe i nie jest celowe.
Zachodzi więc podstawa prawna do unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy.
**********************************************************************
**********************************************************************
***********************************************************
Brochów, dnia 24 stycznia 2017r.
ZP.271. 6.2016
Wszyscy Wykonawcy zainteresowani przetargiem
Informuję, że w siwz do przetargu wprowadzono następujące zmiany :
1. W rozdziale V siwz str 4 wiersz 37 – 42 wprowadza się zmianę dotyczącą odległości usytuowania bazy magazynowo-transportowej od granic gminy.
Prawidłowa treść otrzymuje brzmienie:
Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest
zobowiązany posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie
większej 60 km od granicy Gminy Brochów oraz spełniać pozostałe wymogi określone
w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. sprawie
szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r. poz. 122);
2. W związku z wprowadzeniem zmiany do siwz przedłuża się termin składania i otwarcia ofert.
a) Termin składania ofert upływa w dniu 9 lutego 2017r. o godz. 11:00
b) Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 9 lutego o godz. 11:15
Powyższe zmiany treści ogłoszenia przekazano Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej.
W związku z powyższym zamieszczamy siwz po naniesieniu zmian.
Wójt Gminy Brochów
Piotr Szymański
-------------------------------------------------------------------------------------------------
2017-ojs013-020045-pl.pdf_ogloszxenie_o_zmianie_ogloszenia.pdf
----------------------------------------------------------------------
Brochów, dnia 17 stycznia 2017r.
ZP.271. 6.2016
Wszyscy Wykonawcy zainteresowani przetargiem
Informuję, że w siwz do przetargu wprowadzono następujące poprawki:
1. W rozdziale XI siwz pkt 6 wprowadza się poprawkę dot. godziny otwarcia złożonych ofert.
Prawidłowa treść otrzymuje brzmienie: „Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 6 lutego
2. W rozdziale XIII pkt 8, w tabeli wiersz 3 kolumna 4 poprawka dotyczy maksymalnej ilości
Punktów za kryterium częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych i elektroodpadów rocznie.
Prawidłowa treść (maksymalna ilość punktów w tym kryterium) otrzymuje brzmienie: „20 punktów”.
3. W rozdziale XIII pkt 11 prawidłowa treść otrzymuje brzmienie: „Łącznie oferta może otrzymać maksymalnie 100 pkt.”
W związku z powyższym zamieszczamy siwz po naniesieniu zmian.
Wójt Gminy Brochów
Piotr Szymański
siwz__odpady2017.docx
instrukcja_wypelniania_druku_jedz.pdf
------------********************************************************------------
opis_przedmiotu_zamowienia.doc
zalacznik__druk_jedz.docx
zalaczniki_do_przetargu_odpady_2017.docx
umowa__odpady_2017.doc
Polska-Brochów: Usługi związane z odpadami
2016/S 253-466013
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Brochów 125
Brochów
05-088
Polska
Osoba do kontaktów: Magdalena Cetkowska, Filip Kopka, Maria Rojek
Tel.: +48 227257003
E-mail: m.cetkowska@brochow.pl
Faks: +48 227257046/13
Kod NUTS: PL12A
Adresy internetowe:
Główny adres: www.brochow.bip.org.pl
Sekcja II: Przedmiot
Wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy gminy Brochów.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu gminy Brochów gromadzonych przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania.
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu gminy Brochów gromadzonych przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13.9.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2022, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 209/16 z dnia 19.12.2016 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2022 wraz z załącznikami oraz uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 210/16 z dnia 19.12.2016 roku w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2022, a także przepisami prawa miejscowego.
2. Określa się, że od właściciela nieruchomości będzie odbierana każda zebrana ilość odpadów zmieszanych komunalnych i odpadów zbieranych w sposób selektywny (papier, tworzywa sztuczne, szkło, metal), wynikających z deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właściciela nieruchomości, z wyjątkiem odpadów remontowo-budowlanych i rozbiórkowych pochodzących z remontów prowadzonych samodzielnie.
3. Szczegółowy zakres wykonania usługi jest opisany jest w załączniku nr 1 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. Wykonawcy którzy posiadają:
aa) aktualne zezwolenie na transport odpadów będących przedmiotem niniejszego
zamówienia wynikające z przepisów ustawy z dnia 14.12.2012 r. o
odpadach (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 1987);
bb) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania
odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Brochów.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 100 000 PLN.
Wykonawcy, którzy:
aa)wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usługi polegające na odbieraniu odpadów komunalnych zmieszanych od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych, w ilości co najmniej 450 Mg w każdym roku wykonywania usługi przez okres dwóch lat.
bb)dysponują co najmniej:
— 1 pojazdem przystosowanym do odbierania odpadów zebranych selektywnie ze wszystkich rodzajów pojemników i kontenerów dopuszczonych do użytku w Gminie Brochów, a także worków;
— 1 pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników i kontenerów;
— 1 pojazdem zapewniającym odbieranie następujących odpadów: odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, opon, zużytych baterii, zużytych żarówek, odpadów problemowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych;
Faktyczna ilość sprzętu, jaką Wykonawca będzie musiał zastosować, będzie wynikała z rzeczywistych potrzeb tak, aby odpady komunalne z terenu gminy Brochów były na bieżąco odbierane i zagospodarowane.
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić, aby pojazdy przeznaczone do odbierania
i transportu odpadów były we właściwym stanie technicznym, oznaczone widocznym logo i numerem telefonu Wykonawcy oraz zapewnić w zakresie wyposażenia pojazdów aby:
— konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady;
— pojazdy były wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie
i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów;
— pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników;
— pojazdy umożliwiały odbiór odpadów komunalnych ze wszystkich pojemników oraz worków foliowych dopuszczonych do eksploatacji na terenie gminy Brochów
Pojazdy przewidziane do realizacji zamówienia muszą spełniać wymagania określone
w obowiązujących normach emisji spalin (Europejski Standard Emisji Spalin EURO) – minimum EURO 2.
W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w workach oraz we wszystkich typach pojemników, o których mowa w SIWZ.
Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany posiadać bazę magazynowo – transportową usytuowaną w odległości nie większej 70 km od granicy Gminy Brochów oraz spełniać pozostałe wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11.1.2013 r. sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r. poz. 122);
Zgodnie z zapisami SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
Urząd Gminy Brochów
Brochów 125
05-088 Brochów
pok. nr 15 (sala konferencyjna), parter.
Komisja przetargowa:
1. Agnieszka Walisiewicz -. przewodniczący
2. Magdalena Cętkowska – sekretarz
3. Filip Kopka – członek komisji
4. Maria Rojek – członek komisji.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych, zero groszy),
Wykonawca jest związany ofertą do upływu terminu 60 dni, przy czym bieg terminy związania oferta rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Kryteria oceny ofert:
1. Cena – 60 % (60 punktów )
2. Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych i elektroodpadów rocznie – 20 % (10 punktów)
3. termin płatności – 20 % (20 punktów).
ul. Postępu 17A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5) ustawy.
3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
6. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, by mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie ustawy albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
8. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej.
9. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
10. Odwołanie podlega rozpoznaniu, jeżeli nie zawiera braków formalnych oraz uiszczono wpis.
11. Wpis uiszcza się najpóźniej do dnia upływu terminu do wniesienia odwołania, a dowód jego uiszczenia dołącza się do odwołania.
12. Środki ochrony prawnej zostały uregulowane w ustawie – w Dziale VI pt.: „Środki ochrony prawnej” (art. 179-198g ustawy).
ul. Postępu 17A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Łukasz Kopka
- Data udostępnienia w BIP: 2017-02-14
- Informacja zaktualizowana przez: Łukasz Kopka
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-02-14 13:18:16
- Liczba odsłon: 1976
- Historia dokumentu: