KOMUNIKAT PRZYPOMINAJĄCY PRZEDSIĘBIORCOM O OBOWIĄZKU DOKONYWANIA SAMODZIELNEGO WPISU BĄDŹ AKTUALIZACJI WPISU W REJESTRZE BDO, W MOMENCIE WPISYWANIA SIĘ DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W GMINIE BROCHÓW W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, oprócz wpisu do RDR w danej gminie, jest zobowiązany również do wpisu do Rejestru BDO w zakresie działu XV, w którym podaje nazwy gmin, na terenie których ma odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, czyli do samodzielnego złożenia elektronicznego formularza wniosku rejestrowego lub aktualizacyjnego przez indywidualne konto w bazie BDO na stronie https://rejestr-bdo.mos.gov.pl
Tylko poprzez wpis do Rejestru BDO (dział XV) podmiot uzyskuje uprawnienia do prowadzenia przedmiotowej działalności, z uwagi na brzmienie przepisu z art. 50 ust. 2 i ust. 3, w związku z art. 50 ust. 1 pkt 7 lit. b i art. 194 ust. 1 pkt 5 i ust. 3 ustawy o odpadach. Prowadzenie działalności w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1, bez wymaganego wpisu do Rejestru BDO, podlega administracyjnej karze pieniężnej do wysokości 1 mln złotych.
Ponadto należy pamiętać, że ustawa o odpadach nie zawiera wyjątków w zakresie wpisu do działu XV dla podmiotów, które nie odbierają odpadów komunalnych w danej gminie, a są wpisani do RDR tej gminy.
**************************************************************************************************************************************************
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Brochów tworzy i prowadzi Wójt Gminy Brochów.
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Brochów jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej (50,00 zł) oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
"Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 9d ust. 2 tej ustawy."
Ww. oświadczenie powinno zawierać także:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Załączniki:
- Lista firm wpisanych do RDR: rejestr_dzialalnosci_regulowanej_2024.pdf
- Wniosek o wpis do RDR: wniosek_o_wpis_do_rejestru_odbierajacych_smieci_od_mieszkancow.docx
- Oświadczenie: oswiadczenie_rejestr_dzialalnosci_regulowanej.doc
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Michał Zarzycki
- Data udostępnienia w BIP: 2013-07-27 16:43:45
- Informacja zaktualizowana przez: Łukasz Kopka
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-03-01 15:53:37
- Liczba odsłon: 3174
- Historia dokumentu: