Wersja archiwalna 2016-12-01 13:35:25
Brochów, dnia 01.12.2016r.
ZP.271.5.2016
Wszyscy wykonawcy zainteresowani przetargiem
Dotyczy: przetargu na „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 000 000,00
PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu gminy w 2016r.
Informujemy, że do zamawiającego wpłynęły 2 zapytania ofertowe tj:
zapytanie nr 1 o treści :
Czy zamawiający wyraża zgodę na usuniecie z SIWZ pkt 3.16 z rozdziału II pkt 8 zapisu dotyczącego klauzuli społecznej wynikającej z przepisu art.29 ust.3a ustawy? Powyższa klauzula dotyczy usług lub robot budowlanych;
2.. Prosimy o określenie terminu składania ofert – w pkt 10 SIWZ pkt 4) w tytule oferty
wpisano datę 05.12 2016r. natomiast w pkt 11 SIWZ wpisano datę 07.12.2016r.
W związku z tym, ze kwota kredytu jest niepodzielna przez 36 (liczba rat), czy Zamawiający wyraża zgodę , aby splata kredytu następowała zgodnie z harmonogramem :
- 1 rata w wysokości 27 805,00 PLN płatna 31.03.2017r.,
- 35 kolejnych kwartalnych rat w wysokości 27 777,00 PLN każda
Ostateczna spłata kredytu 31.12.2025 r.
Prosimy o podanie wykazu posiadanych kredytów i pożyczek ze wskazaniem nazwy banku, kwoty udzielonego kredytu lub pożyczki, aktualnego zadłużenia, terminu, terminu spłacenia oraz harmonogram spłat.
Jednocześnie prosimy o udostepnienie następujących dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia oceny sytuacji Zamawiającego :
Uchwałę Rady Gminy Brochów w sprawie powołaniu Skarbnika Gminy Brochów,
Sprawozdanie z wykonania budżetów za rok 2015 i II i III kw. 2016r.
Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb-28S
Ostatnia Uchwałę Rady Gminy w sprawie zmiany budżetu wraz z załącznikami -
Uchwałę Rady Gminy w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na 2016r. wraz z
załącznikami i arkuszem prognozy oraz ostatnią zmianę WPF
Uchwała Składu Orzekającego RIO w sprawie opinii dotyczącej projektu uchwały budżetowej.
Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej.
Uchwala Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii
O możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej
Uchwała Składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w Uchwale budżetowej
Uchwala Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu
Uchwały Składu Orzekającego RIO w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetów za 2015r.
Uchwała Składu Orzekającego RIO w sprawie opinii o przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2016.
Informacje o stanie mienia komunalnego na koniec 2015r.
Odpowiedzi do zapytania nr 1 :
AD. 1 Zapis zawarty w art. 29 ust.3a jest zapisem obligatoryjnym dla usług i robót budowlanych, w tym usług finansowych będących przedmiotem niniejszego zamówienia.
Zgodnie z zapisami siwz wykonawca jest zobowiązany zatrudniać na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące wskazane w siwz czynności w zakresie realizacji zamówienia.
Wymóg będzie spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie, że osoby wykonujące wskazane w siwz czynności w trakcie realizacji zamówienia są zatrudnione na podstawie umowy o pracę .
Nie chodzi nam o zatrudnianie nowych pracowników.
Ad.2 Termin składania ofert upływa 07.12.2016r. W pkt 10 SIWZ ppkt 4) w tytule oferty popełniono omyłkę pisarską. Niniejszym zapisem wprowadzam zmianę do pkt.10 ppkt 4 siwz dotyczącą tytułu oferty. Właściwa treść tytułu oferty po zmianie otrzymuje brzmienie :
„OFERTA na Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu gminy w 2016 r.” z adnotacją „Nie otwierać przed dniem 07.12.2016 r. przed godz. 11:15”
Ad.3 Zamawiający akceptuje przestawione propozycje harmonogramu
- 1 rata w wysokości 27 805,00 PLN płatna 31.03.2017r.,
- 35 kolejnych kwartalnych rat w wysokości 27 777,00 PLN każda
Ostateczna spłata kredytu 31.12.2025 r.
Ad 4 W załączeniu podajemy wykaz posiadanych kredytów i pożyczek oraz udostępniamy dokumenty wyszczególnione w ppkt. 1) - 12).
Odnośnie dokumentów dotyczących ppkt 7) i 8) zapytania wyjaśniamy że:
W projekcie uchwały budżetowej na rok 2016 oraz w Uchwale Budżetowej Gminy Brochów na rok 2016 różnica między dochodami a wydatkami stanowi nadwyżkę budżetu. W związku z tym nie było opinii o możliwości sfinansowania deficytu.
W Uchwale nr XVII/113/2016 Rady Gminy Brochów z dn. 25 maja 2016 r. zmieniającą Uchwałę Budżetową Gminy Brochów na rok 2016 oraz w Uchwale nr XVIII/133/2016 Rady Gminy Brochów z dn. 28 czerwca 2016r. zmieniającą Uchwałę Budżetową Gminy Brochów na rok 2016 różnica między dochodami a wydatkami stanowi deficyt.
Zapytanie Nr 2 o treści :
Zwracam się o udzielenie informacji dotyczącej:
- uchwały organu stanowiącego w sprawie uchwalenia budżetu jednostki samorządowej na obecny rok budżetowy wraz z załącznikami i opinią RIO oraz projektu uchwały budżetowej na kolejny rok obrachunkowy wraz z opinią RIO
- Informacji organu wykonawczego z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze obecnego roku budżetowego oraz informacji RIO na jej temat
- sprawozdania z wykonania budżetu za III kwartał
Odpowiedzi do zapytania nr 2 :
W załączeniu przedstawiamy następujące dokumenty :
- uchwała organu stanowiącego w sprawie uchwalenia budżetu jednostki samorządowej na obecny rok budżetowy wraz z załącznikami,
Projekt uchwały budżetowej na kolejny rok obrachunkowy jest w trakcie badania przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Aktualnie brak opinii.
- Informacja organu wykonawczego z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze obecnego roku budżetowego oraz informacji RIO na jej temat,
- Informacje dotyczące sprawozdania z wykonania budżetu za III kwartał zawarte są w odpowiedziach (kopiach dokumentów) na zapytanie nr 1 .
Wójt Gminy Brochów
Piotr Szymański
................................................................................................................................................................................
uchwalariostr2.pdfuchwalariostr1.pdf
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Nazwa projektu lub programu
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
Adres strony internetowej (URL): www.brochow.pl
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne www.brochow.bip.org.pl
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
www.brochow.bip.org.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
www.brochow.bip.org.pl zakładka przetargi
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
adres
nie
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
nie
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu gminy w 2016 r
Numer referencyjny: ZP.271.5.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa bankowego kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł, na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Brochów w 2016 r. Rada Gminy Uchwałą Nr XVIII/134/2016 z dnia 28.06.2016r. upoważniła Wójta do zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Zamawiający dysponuje opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie o możliwości spłaty kredytu zaciągniętego przez Gminę Brochów. 2. Waluta kredytu : PLN (złoty polski) 3. Zamawiający zabezpieczy kredyt w postaci weksla własnego in blanco z deklaracją wekslową . 4. Gotowość udzielenia kredytu- najpóźniej 5 dni od dnia podpisania umowy 5. Wykorzystanie kredytu – do dnia 25 grudnia 2016r. 6. Karencja w spłacie kredytu - do dnia 31.03.2017r. 7. Oprocentowanie obliczane w oparciu o WIBOR 1M – według średniej z notowań za okres 10 dni poprzedzający okres obrachunkowy. 8. Środki pieniężne przekazane będą na rachunek bieżący Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od złożenia zapotrzebowania (zgodnie ze złożoną ofertą wykonawcy ) 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu – bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu 10. W przypadku niewykorzystania kwoty kredytu w całości – odsetki naliczane będą wyłącznie od kwoty faktycznie wykorzystanej, płatne do dnia 31 marca 2017r. 11. Wysokość prowizji winna zostać określona w % od kwoty kredytu jako wyodrębniona stawka. 12. Spłata kredytu w kwartalnych równych ratach kapitałowych , powiększonych o należne odsetki , określone każdorazowo przez Wykonawcę notą odsetkową . Raty płatne do ostatniego dnia każdego kwartału. Pierwsza rata spłaty określona na 31 marca 2017r. ostatnia na dzień 31 grudnia 2025 roku. 13. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za terminowe przekazywanie środków na rachunek zamawiającego. 14. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w siwz. 15. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości, bez ponoszenia dodatkowych opłat. Odsetki liczone będą od dnia spłaty kredytu, a nie od końca umowy
II.5) Główny kod CPV: 66000000-0
Dodatkowe kody CPV:66113000-5
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
II.9) Informacje dodatkowe:
Określenie warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że - posiada uprawnienia do wykonywania działalności kredytowej, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 128, z późn. zm.);
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający odstępuje od określenia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający odstępuje od określenia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
1.Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ. 2.Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 128, z późn. zm.);
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
termin wypłaty kredytu | 40 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
nie dotyczy
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
nie dotyczy
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 07/12/2016, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Łukasz Kopka
- Data udostępnienia w BIP: 2016-12-01
- Informacja zaktualizowana przez: Łukasz Kopka
- Data ostatniej aktualizacji: 2016-12-01 13:35:25
- Liczba odsłon: 2819
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: