Wersja archiwalna 2018-05-08 16:17:58
Ogłoszenie nr 554790-N-2018 z dnia 2018-05-08 r.
Gmina Brochów: "Budowa Targowiska wiejskiego "Mój rynek" na
działce nr ewid. 315 w miejscowości Brochów, gmina Brochów II” w formule
zaprojektuj i wybuduj
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Postępowanie prowadzone jest w ramach realizacji projektu pt. „Rozwój
infrastruktury technicznej na obszarach rewitalizowanych w gminie Brochów w
celu ich aktywizacji społecznej i gospodarczej” współfinansowanego z
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej VI
„Jakość życia” Działania 6.2 Rewitalizacja obszarów zmarginalizowanych,
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020
(RPO WM 2014-2020).
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje
na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku
przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień
publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Brochów, krajowy numer identyfikacyjny 54966000000, ul. Brochów 125 ,
05088 Brochów, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel.
227 257 051, e-mail gmina@brochow.ug.gov.pl, faks
227 257 051.
Adres strony internetowej (URL): www.brochow.bip.org.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział
obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie,
czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
zamawiających):
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.brochow.bip.org.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
www.brochow.bip.org.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
forma pisemna. Ofertę nalezy złozyć w siedzibie Zamawiajacego, zgodnie z
zasadami okreslonymi w SIWZ
Adres:
Urząd Gminy Brochów, Brochów 125, 05-088 Brochów (sekretariat)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Budowa
Targowiska wiejskiego "Mój rynek" na działce nr ewid. 315 w
miejscowości Brochów, gmina Brochów II” w formule zaprojektuj i wybuduj
Numer referencyjny: ZP.GN.271.6.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu a następnie na jego podstawie
realizacja zamierzenia budowlanego pn. "Budowa Targowiska wiejskiego
"Mój rynek" na działce nr ewid. 315 w miejscowości Brochów, gmina
Brochów” w formule zaprojektuj i wybuduj. Zamówienie obejmuje wykonanie
całorocznego, ogólnodostępnego targowiska wiejskiego „Mój rynek” w Brochowie. W
zakres zamówienia wchodzi wykonanie projektu budowlanego, uzyskanie na jego
podstawie pozwolenia na budowę a następnie realizacja zamierzenia budowlanego
zgodnie z opracowaną dokumentacją i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
obiektu. Szczegółowy sposób wykonania robót projektowych, budowlanych,
drogowych, i instalacyjnych objętych zamówieniem określony został w Programie
Funkcjonalno - Użytkowym oraz we wzorze umowy, której projekt stanowi Załącznik
nr 5 do SIWZ. Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną w zakresie niezbędnym do
prawidłowego wykonania robót objętych przedmiotowym zamówieniem oraz ich
odbioru w szczególności w formie operatu kolaudacyjnego, wraz z inwentaryzacją
geodezyjną. 2 Warunkiem rozpoczęcia realizacji robót jest przedstawienie przez
Wykonawcę projektu czasowej organizacji ruchu. 3 W ramach zamówienia Wykonawca
zobowiązany będzie do pełnienia nadzoru autorskiego nad inwestycją wykonywaną
na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej. 4 Roboty musza być wykonywane
zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami Prawa budowlanego
oraz prawa o ruchu drogowym. 5 Roboty muszą być wykonane zgodnie z zasadami
wiedzy technicznej, należytą starannością w ich wykonaniu, dobrą jakością,
właściwą organizacją pracy oraz zachowaniem wymagań i obowiązujących przepisów
w szczególności bhp, ppoż, i branżowych tj. Specyfikacji Technicznej Wykonania
i Odbioru Robót Budowlanych. 6 Użyte materiały oraz urządzenia musza mieć
aktualne dokumenty, dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z
przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 7 Wykonawca robót ponosi
odpowiedzialność za jakość wykonanych robót oraz zastosowanych materiałów. 8
Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres – minimum 36
miesięcy, liczone od dnia podpisania Protokołu ostatecznego odbioru przedmiotu
zamówienia. 9 Wykonawca jest odpowiedzialny z tytułu gwarancji za usuniecie wad
prawnych i fizycznych robót oraz dostarczonych materiałów w okresie równym
okresowi udzielonej gwarancji liczonym od dokonania czynności odbioru
końcowego. 10 Zamawiający zastrzega sobie wykonywać uprawnienia z tytułu
rękojmi niezależnie od uprawnień wynikających z tytułu gwarancji. 11 W
przypadku zaproponowania krótszego okresu gwarancji oferta, jako nie
spełniająca wymagań Zamawiającego zostanie odrzucona. 12 Wszystkie
dostarczone produkty winny być zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania
opartego na ośmiu regułach: 1) Użyteczność dla osób o różnej sprawności; 2)
Elastyczność w użytkowaniu; 3) Proste i intuicyjne użytkowanie; 4) Czytelna
informacja; 5) Tolerancja na błędy; 6) Wygodne użytkowanie bez wysiłku; 7)
Wielkość i przestrzeń odpowiednie dla dostępu i użytkowania; 8) Percepcja
równości. 13 W dokumentacji przetargowej zawarte zostały zapisy dotyczące
konieczności zachowania zgodności z koncepcją uniwersalnego projektowania,
opartej na 8 regułach. 14 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji
przedmiotu zamówienia w celu uzyskania niezbędnych informacji dla poprawnego i
kompletnego przygotowania oferty. 15 Zamawiający zastrzega, iż w trakcie
realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności:
1) pokrywać koszty pobieranych mediów (woda, energia elektryczna, ogrzewanie,
itp.) zużytych przy wykonywaniu robót, 2) zabezpieczyć i oznakować teren budowy
przez cały czas trwania realizacji zadania oraz ponosić pełną odpowiedzialność
za teren budowy od chwili przejęcia terenu budowy, a po zakończeniu robót
zewnętrznych uporządkować teren budowy. 3) zapewnić na własny koszt i we
własnym zakresie kontener/kontenery na składowanie odpadów, gruzu i śmieci z
placu budowy i na własny koszt zapewnić jego wywóz. 4) zabezpieczyć
pomieszczenia socjalne dla personelu Wykonawcy i podwykonawców. 16 Szczegółowe
obowiązki Wykonawcy określone zostały w Projekcie Umowy stanowiącej załącznik
nr 5 do niniejszej SIWZ.
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
71000000-8 |
71221000-3 |
71300000-1 |
45100000-8 |
45200000-9 |
45213112-1 |
45213141-3 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje
informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2019-01-31
II.9) Informacje dodatkowe: Termin wykonania zamówienia Przedmiot
zamówienia ma być realizowany od dnia zawarcia umowy do dnia: 30.08.2018 r.
termin uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę; 31.11.2018 r. termin
realizacji robót budowlanych; 31.01.2019 r. termin uzyskania prawomocnego
pozwolenia na użytkowanie obiektu
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1)
Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie
mniejszą niż 300 000,00 zł. W przypadku ubiegania się o udzielenie niniejszego
zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców przedmiotowe dokumenty mogą być
dołączone do oferty w imieniu wszystkich konsorcjantów (wspólnie). W przypadku
gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej,
Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej
waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za
datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o
zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie
internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP,
Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem
postępowania,
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy: - posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie, tzn.: w okresie ostatnich
5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę
budowlaną, zawierającą co najmniej prace ogólnobudowlane wraz z budową,
przebudową lub rozbudową instalacji sanitarnych i elektrycznych, o wartości co
najmniej 150 000 zł brutto. - dysponują osobami zdolnymi do realizacji
zamówienia, Warunek ten zostanie spełniony gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi kwalifikacje niezbędne
do wykonania zamówienia tj: ─ - jedną osobą na stanowisko Kierownika Budowy,
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeń, określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia
11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
(Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów prawnych oraz posiadającą co najmniej
5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 2-letnie doświadczenie
zawodowe jako Kierownik Budowy. Zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994
r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332, z późn. zm.), zamawiający
uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich
Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia
2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Warunek udziału w postępowaniu dotyczący niezbędnej
wiedzy i doświadczenia, musi być spełniony: a) przez Wykonawcę samodzielnie,
lub b) przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie
(podwykonawcę) samodzielnie, lub c) w przypadku gdy o zamówienie ubiegać się
będzie konsorcjum, jeden z konsorcjantów musi samodzielnie spełniać stawiany
warunek. Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) wyżej wymaganego
doświadczenia w ramach doświadczenia różnych podmiotów zaangażowanych w
realizację zamówienia. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na
zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane
lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku
zobowiązanie, o którym mowa w punkcie 6.1.4 powinien zawierać wyraźne
nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia jako
podwykonawcy. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że
wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze
wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. Sprawdzenie w/w
warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych
przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1)
Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne
podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP – na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca składa: a) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (wzór dokumentu zawarty jest w Załączniku nr 9 do SIWZ); b) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (wzór dokumentu zawarty jest w Załączniku nr 9 do SIWZ); c) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716) (wzór dokumentu zawarty jest w Załączniku nr 9 do SIWZ); Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W
ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP– na wezwanie Zamawiającego,
Wykonawca składa: a) wykaz robót budowlanych (Załącznik nr 6 do SIWZ)
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz
których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy
roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo
ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były
wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, b) Dowody
określające czy roboty budowlane wskazane w Wykazie robót budowlanych zostały
wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały
wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy
czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione
przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. c) wykaz osób (załącznik nr 7 do
SIWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, d) dokument potwierdzający
że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
określoną przez zamawiającego w rozdziale V punkt 5.2.c) SIWZ. Uwaga: w
przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy załączyć
zobowiązania wymagane postanowieniami rozdz. VI pkt 6.1.4 siwz (wzór
zobowiązania – stanowi załącznik nr 4 do SIWZ).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wraz z ofertą wykonawca składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w załączniku nr 2 i 2a do SIWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. W Oświadczeniach, o którym mowa w punkcie 6 a), Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zamieszcza informacje o podwykonawcach w celu wykazania, że nie zachodzą wobec nich przesłanki do wykluczenia z udziału w postępowaniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 6 a) każdy z Wykonawców składa odrębnie. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia –w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w Oświadczeniach, o którym mowa w pkt 6 a). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na podstawie art. 22a ustawy Pzp składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia stanowiące załącznik nr 4 do SIWZ. 6. Jeżeli wykonawca, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, zobowiązany jest złożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w punktach 6.3.2 SIWZ. 7. Jeżeli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, zobowiązany jest złożyć w odniesieniu do tego podmiotu dokumenty wymienione w punktach 6.3.2 SIWZ. 8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wówczas oświadczenia i dokumenty wymienione: a) w pkt 6.1.2, 6.2.1, 6.3.2 niniejszej specyfikacji winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę (uczestnika oferty wspólnej), b) w pkt 6.1.4, 6.3.1 niniejszej specyfikacji winien przedłożyć w imieniu wszystkich Wykonawców ten lub ci spośród Wykonawców, którzy zapewnią spełnienie w całości lub w części wymaganego warunku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelkie rozliczenia dotyczące realizowanego zamówienia będą dokonywane wyłącznie z pełnomocnikiem. Oferta musi zawierać: - Formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ); - Oświadczenie z art 25a ust 1 ustawy Pzp / podstawy wykluczenia (załącznik nr 2 do SIWZ); - Oświadczenie z art 25a ust 1 ustawy Pzp / warunki udziału (załącznik nr 2a do SIWZ); - pełnomocnictwa (jeżeli umocowanie osoby wskazanej w ofercie nie wynika z dokumentów rejestrowych); - pełnomocnictwa dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia); - zobowiązania podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (jeśli dotyczy) - załącznik nr 4 do SIWZ. - Wykaz cen z rozbiciem na poszczególne branże. - Dowód wniesienia wadium.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
8. Wymagania dotyczące wadium 8.1 Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia
wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych
00/100 groszy). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8.2
Wadium może być wnoszone (w zależności od wybory Oferenta) w jednej lub kilku
następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach
ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r poz. 110). 8.3 Kopie ww.
form wadium powinny być załączone w ofercie i potwierdzone za zgodność z
oryginałem. 8.4 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek
bankowy Zamawiającego: Warszawski Bank Spółdzielczy Oddział w Brochowie nr 05
8015 0004 1100 1111 2011 0001. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający
przechowuje na rachunku bankowym. 8.5 Wadium wniesione w formie niepieniężnej
Wykonawca zobowiązany jest złożyć przed terminem składania ofert w Dziale
Księgowym /pokój 33/ w siedzibie Zamawiającego. Dokument gwarancji (bankowej
lub ubezpieczeniowej) musi reprezentować nieodwołalną i bezwarunkową gwarancję
płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 8.6 Wykonawca, którego oferta
nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na
przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu
związania ofertą, zostanie przez Zamawiającego odrzucony z postępowania. 8.7
Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający zwraca wadium wszystkim
Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu
postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako
najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust. 8.12. 8.8 Wykonawcy, którego oferta
została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie
po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8.9
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał
ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.10 Zamawiający żąda ponownego
wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46
ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego
oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w
terminie określonym przez Zamawiającego. 8.11 Jeżeli wadium wniesiono w
pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku
bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia
rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek
bankowy wskazany przez wykonawcę. 8.12 Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi
na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn
leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających
okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o
którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody
na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co
spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako
najkorzystniejszej. 8.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami również
w przypadku określonym w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp tj., gdy Wykonawca, którego
oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia
publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie
zamówienia publicznego stało się niemożliwe przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału
w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba
wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa
będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji udzielonej przez wykonawcę |
20,00 |
Doświadczenie personelu |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas
trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
2. Zamawiający lub Wykonawca może wystąpić pisemnie z propozycją (wnioskiem)
zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty w następujących
przypadkach: a) zmiany uwarunkowań prawnych lub administracyjnych wykonywanej
umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy; b) wystąpienia
sytuacji kryzysowej, o jakiej mowa w art. 2 pkt 8b ustawy Pzp, c) wystąpienia
zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na
realizację przedmiotu umowy, 3. Za okoliczności uzasadniające dokonanie zmian
postanowień Umowy uznać należy w szczególności korzyść Zamawiającego lub obu
Stron, a także przyczyny uniemożliwiające realizację umowy w jej pierwotnej
treści, które nie powstały z winy Wykonawcy np. zmiana stawki podatku VAT 4.
Każda ze Stron może wystąpić z propozycją dokonania zmian postanowień
niniejszej umowy. Propozycja musi wskazywać na okoliczności uzasadniające
wprowadzenie zmian. 5. Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane
wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem
nieważności. 6. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust.
1 Prawa zamówień publicznych. 7. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić
zaprojektowanie, kierowanie robotami objętymi umową, instalację, montaż i
wykonanie wszelkich niezbędnych robót przez osoby posiadające stosowne
kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane. 8. Wykonawca zobowiązuje się
wyznaczyć do projektowania, instalacji, montażu i kierowania robotami osoby
wskazane w Ofercie Wykonawcy. 9. Zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa
powyżej w ust. 8, w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być
uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez
Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty
przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie
wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia oraz uzyskają co najmniej taką samą liczbę
punktów w kryterium doświadczenie jak osoba zastępowana. 10. Zaakceptowana
przez Zamawiającego zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa w ust. 8
powyżej winna być potwierdzona pisemnie i nie wymaga aneksu do niniejszej
umowy. 11. W przypadku gdy Wykonawca, na etapie przetargu, w celu wykazania
spełniania warunków udziału w postępowaniu, korzystał z zasobów podmiotów
trzecich, zobowiązany jest do zapewnienia wykonania danej części zamówienia (w
zakresie której korzystał z potencjału innego podmiotu) przez podmiot
udostępniający zasoby (podwykonawca). 12. Zmiana podmiotu, o którym mowa
powyżej w ust. 11, w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być
uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez
Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty
przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy doświadczenie wskazanego podmiotu
będzie spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia. 13. Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany
kierownika robót jeżeli uzna, że dotychczasowy kierownik robót nie wykonuje
swoich obowiązków wynikających z Umowy tj. w przypadku wystąpienia trzech
takich zdarzeń. 14. W przypadku zmiany kierownika robót, nowy kierownik robót
musi spełniać wymagania określone dla dotychczasowego a w przypadku Kierownika
Budowy również musi uzyskać co najmniej tyle samo punktów w kryterium
„doświadczenie personelu” jak dotychczasowy Kierownik Budowy. 15. Wykonawca
obowiązany jest zmienić kierownika robót zgodnie z żądaniem Zamawiającego w
terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. Istotne dla stron postanowienia, które
zostaną wprowadzone do treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Zamawiający wymaga od wybranego wykonawcy zawarcia umowy na warunkach
określonych we wzorze umowy. 2. Wzór umowy, stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ,
zawiera wszystkie istotne postanowienia, które zostaną uwzględnione w umowie w
sprawie zamówienia publicznego
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2018-05-23, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone
na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIKI
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Cętkowska Magdalena
- Data udostępnienia w BIP: 2018-05-08
- Informacja zaktualizowana przez: Cętkowska Magdalena
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-05-08 16:17:58
- Liczba odsłon: 1624
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: