2021-10-18 Informacja o unieważnieniu postępowania

2021-10-18 Informacja z otwarcia ofert

2021.10.18 Informacja o kwocie jaką Zamawiający zamaierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia

UWAGA !!!

ZP.271.3.2021

                                                         Wszyscy oferenci zainteresowani zamówieniem

dotyczy:  postępowania prowadzonego w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej”

  Zamawiający informuje, że z błędów personalnych umieszczono odpowiedzi na dwa pytania w zakładce przypisanej do innego postępowania.
            W dniu dzisiejszym błąd zauważono i poprawiono.
            Poniżej pytania i odpowiedzi, których sprawa dotyczy..

1.  Czy z uwagi na wycofywanie z produkcji opraw metalohalogenkowych zamawiający dopuszcza zastosowanie opraw ze źródłami LED oraz  czy przedstawi projekt zamienny oświetlenia boiska z zastosowaniem opraw LED .

Odpowiedź - Zamawiający nie przewiduje zamiany opraw, takie rozwiązanie zostało zaakceptowane przez jednostkę dofinansowującą.

1.  Czy zamawiający wyrazi zgodę na zastosowanie ogrodzenia wzdłuż boiska w postaci ogrodzenia panelowego o wys. 125 cm, zakończony od góry zaokrąglonym ceownikiem 30x30, całość ocynkowana i malowana proszkowo? Takie ogrodzenie przed trybuną będzie wyglądać bardziej estetycznie i nowocześnie, niż płot z siatki.

Odpowiedź - Zamawiający nie przewiduje żadnego płotu z siatki, proszę czytać opis do projektu i patrzeć poz. 39 przedmiaru "Boisko Brochów - trawa naturalna"

Ogrodzenie panelowe z siatek zgrzewanych na ramach ocynkowanych i malowanych proszkowo wysokości 1.2 m na słupkach stalowych 40x60mm o rozstawie 2.5 m obsadzonych w gruncie i obetonowanych z 5 furtkami szerokości 1,2m w systemie jak ogrodzenie w kolorze odmiennym - odgrodzenie strefy kibica

Zmianie ulega

termin składania ofert oraz otwarcia ofert                                

Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-10-14 11:00

Po zmianie:
2021-10-18 11:00

 

Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-10-14 11:30

Po zmianie:
2021-10-18 11:30

Zmianie nie ulega  

termin związania ofertą                                

Przed zmianą:
2021-11-12

Po zmianie:
2021-11-12

                                                                                                Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

 

**********************************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021  

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

 

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

 

 

1.  Czy z uwagi na wycofywanie z produkcji opraw metalohalogenkowych zamawiający dopuszcza zastosowanie opraw ze źródłami LED oraz  czy przedstawi projekt zamienny oświetlenia boiska z zastosowaniem opraw LED .

Odpowiedź - Zamawiający nie przewiduje zamiany opraw, takie rozwiązanie zostało zaakceptowane przez jednostkę dofinansowującą.

 

                                                                    Wójt Gminy Brochów

                                                                                                            Piotr Szymański

*******************************************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021  

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

 

 

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

1.  Czy zamawiający wyrazi zgodę na zastosowanie ogrodzenia wzdłuż boiska w postaci ogrodzenia panelowego o wys. 125 cm, zakończony od góry zaokrąglonym ceownikiem 30x30, całość ocynkowana i malowana proszkowo? Takie ogrodzenie przed trybuną będzie wyglądać bardziej estetycznie i nowocześnie, niż płot z siatki.

Odpowiedź - Zamawiający nie przewiduje żadnego płotu z siatki, proszę czytać opis do projektu i patrzeć poz. 39 przedmiaru "Boisko Brochów - trawa naturalna"

Ogrodzenie panelowe z siatek zgrzewanych na ramach ocynkowanych i malowanych proszkowo wysokości 1.2 m na słupkach stalowych 40x60mm o rozstawie 2.5 m obsadzonych w gruncie i obetonowanych z 5 furtkami szerokości 1,2m w systemie jak ogrodzenie w kolorze odmiennym - odgrodzenie strefy kibica

 

                                                                    Wójt Gminy Brochów

                                                                                                            Piotr Szymański

****************************************************************************************************************

 

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021  

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

1.         Jednym z warunków udziału, który określił Zamawiający, jest na konieczności posiadania ubezpieczenia OC od działalności, na kwotę nie mniejszą niż 1.500.000 zł. Prosimy o wyrażenie zgody na dopuszczenie łącznej kwoty ubezpieczenia OC, jeśli w ramach konsorcjum występują dwie firmy, a każda z nich posiada polisę np. na 1.000.000 zł, czyli łącznie 2.000.000 zł.

 Odpowiedź -  Zamawiający wyraża zgodę na dopuszczenie łącznej kwoty ubezpieczenia OC

2.            Prosimy o zmianę warunków płatności, opisanych w rozdziale VI SWZ, na płatności w transzach wypłacanych według zaawansowania prac, ale w odstępach co 2-3 miesiące. Jednym ze skutków pandemii COVID-19 na rynku budowlanym, jest konieczność dokonywania dużych przedpłat na materiały i towary oraz stale rosnące ceny. Warunki płatności polegające na tylko jednej transzy na koniec bieżącego roku (której wysokość uzależniona jest także od warunków atmosferycznych) i zapłacie reszty wynagrodzenia dopiero na koniec inwestycji, spowoduje podrożenie ofert i zmniejszenie konkurencyjności, co nie jest korzystne dla Zamawiającego. Oferenci będą zmuszeni wkalkulować w cenę ofertową koszt pozyskania środków na sfinansowanie tej inwestycji niemalże w całości, co odbije się na koszcie całej inwestycji.

Odpowiedź – Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę warunków płatności.

 

                                                                    Wójt Gminy Brochów

                                                                    Piotr Szymański

**********************************************************************************************************************************

 

UWAGA !!!

ZP.271.3.2021

                                                         Wszyscy oferenci zainteresowani zamówieniem

dotyczy:  postępowania prowadzonego w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej”

  Zamawiający informuje, że z powodów technicznych nie został ujawniony Przedmiar -Oświetlenie Boisko Brochów – trawa syntetyczna.

Zamawiający dokonuje zmiany poprzez dodanie w/w przedmiaru jako załącznik

Oświetlenie BOISKO BROCHÓW - trawa syntetyczna - przedmiar

Zmianie ulega  również

termin składania ofert oraz otwarcia ofert                                

Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-10-12 11:00

Po zmianie:
2021-10-14 11:00

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-10-12 11:30

Po zmianie:
2021-10-14 11:30

Zmianie ulega  również

termin związania ofertą                                

Przed zmianą:
2021-11-10

Po zmianie:
2021-11-12

                                                                                                Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

********************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021

Wszyscy oferenci zainteresowani zamówieniem

dotyczy:  postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn.

„Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej”

 

 Zamawiający informuje, że w ww. postępowaniu zmianie oraz uzupełnieniu uległy następujące załączniki:

  1. Załącznik nr 10 (usunięto);

Zmianie ulega  również

Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu

Przed zmianą:
1) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób zawiera załącznik nr 10 do SWZ;
2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonał minimum 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie boiska sportowego o nawierzchni trawiastej
wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie. Dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót budowlanych zawiera załącznik nr 12 do SWZ
3)dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej na sumę gwarancyjną określoną w SWZ.

Po zmianie:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonał minimum 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie boiska sportowego o nawierzchni trawiastej
wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie. Dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót budowlanych zawiera załącznik nr 12 do SWZ
2)dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej na sumę gwarancyjną określoną w SWZ.

Zmianie ulega  również

termin składania ofert oraz otwarcia ofert                                

Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-10-08 11:00

Po zmianie:
2021-10-12 11:00

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-10-08 11:30

Po zmianie:
2021-10-12 11:30

Zmianie ulega  również

termin związania ofertą                                

Przed zmianą:
2021-11-05

Po zmianie:
2021-11-10

Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

*************************************************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

  1. Proszę o informację dlaczego w warunkach udziału w postępowaniu pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” jest warunek aby wykonawca wykonał wcześniej minimum dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie boiska sportowego o nawierzchni trawiastej i powierzchni łącznej nie mniejszej niż 10 000 m²?
    Czy nie będzie wystarczające okazanie referencji dotyczących budowy/ przebudowy/ rozbudowy boiska pełnowymiarowego?

 

Odpowiedź - Zamawiający zgodnie z Rozdziałem IX ust. 1 pkt 2 lit. d) SWZ określił, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał minimum 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie boiska sportowego o nawierzchni trawiastej i powierzchni łącznej nie mniejszej niż                        10 000,00 m² i swoje stanowisko podtrzymuje.

Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

****************************************************************************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

1.  Proszę o informację czy przyłącze wodociągowe jest przedmiotem zamówienia czy nie jest?.

Odpowiedź - Przyłącze wodociągowe jest wykonane.

2.  W przedmiarze „Trawa naturalna” są dwie pozycje dotyczące wodomierz. Co z siecią ponad 100,- mb sieci przyłącza? Czy sieć wykonuje ktoś inny? A wykonawca montuje tylko wodomierz?

Odpowiedź - Wodomierz zgodnie z przedmiarem szt. 1, proszę czytać przedmiar poprawnie

3.  Czy hydrant, który jest w dokumentacji technicznej jest przedmiotem zamówienia?

Odpowiedź - Hydrant jest wykonany

 

Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

****************************************************************************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

 

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

 

1 Proszę o informację gdzie wykonawca ma wywieźć i rozplantować nadmiar gruntu z wykopów (miejsce i odległość w km)? Czy ma to być rejon terenu gdzie są wykonywane prac? Dotyczy poz. 4 z przedmiaru Trawa naturalna.

Odpowiedź - Po stronie Wykonawcy znajduje się wywóz i utylizacja nadmiaru gruntu z wykopów.

2 Czy ogrodzenie panelowe o wys. 1,2m, należy wykonać tylko od punktu bramy z furtką, i ok 2,2 m do zakręt przy boiskach wielofunkcyjnych i treningowym? Generalnie grodzi się cały obwód boiska.

Odpowiedź - Zgodnie z rys. 1

3 Proszę o informację o zakres i częstotliwość pielęgnacji trawy naturalnej w okresie gwarancyjnym. W zależności od wymagań taki zakres rocznie może kosztować nawet kilkaset tysięcy złotych?

Odpowiedź – Zgodnie z załączonym przedmiarem robót Zamawiający nie przewiduje zlecenia Wykonawcy pielęgnacji trawy naturalnej po odbiorze końcowym robót.
Nie mniej jednak Wykonawca w okresie gwarancyjnym odpowiada za jakość wschodów nasion trawy oraz zastosowanie właściwego/właściwych gatunku/gatunków trawy dla boiska sportowego z trawy naturalnej do piłki nożnej.

4  Czy zakres pielęgnacji trawy naturalnej jest po stronie Inwestora?

Odpowiedź - Zgodnie z załączonym przedmiarem robót Zamawiający nie przewiduje zlecenia Wykonawcy pielęgnacji trawy naturalnej po odbiorze końcowym robót.

 

 

 

Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

****************************************************************************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

1 Prosimy o potwierdzenie, czy w zakres zamówienia wchodzą?

-        Tablica TGB

-        Tablica T1

-        Złącze ZKP z układem pomiarowym

-        Wykonanie zasilania budynku kontenerowego zaplecza boisk

-        Instalacje wewnętrzne Budynku Kontenerowego

-        Oświetlenie zewnętrzne zaplecza boisk

Odpowiedź - Zakres z pkt. 1 do wykonania w całości

 

2 Dla Tablica T1 – brak schematu - - prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź - Tablica T1 - rys E07

 

Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

************************************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

 

1. Proszę o zamieszczeni rysunków oraz zdjęć fotograficznych istniejącej trybun sportowej. Bark powyższych uniemożliwia wycenę tego elementu zamówienia publicznego.

OdpowiedźZgodnie z rozdziałem V pkt 14 SWZ -  Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia w celu uzyskania niezbędnych informacji dla poprawnego i kompletnego przygotowania oferty. 

2. Proszę o informację na temat zakresu wyposażenia sportowego objętego tym postępowaniem przetargowym - jaki zakres mają wycenić Wykonawcy? W przedmiarze jest mniejszy zakres wyposażenia sportowego niż w opisie technicznym pkt. 8.10 Zestawienie wyposażenia boiska.

Odpowiedź - Zgodnie z pozycja 20 przedmiaru "Boisko Brochów - trawa naturalna.

 

Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

************************************************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

 

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

 

1 Proszę o potwierdzenie, że przedmiot zamówienia jest określony w SIWZ, Rozdziale V, pkt 3 myślniki od 1 do 7 str. 3.

Kolejno zdanie (czcionka pogrubiona) odsyła do dokumentacji projektowej, opisu technicznego i przedmiaru robót. Dokumentacja techniczna zawiera zakres dla trzech boisk. Załączony do postępowania przedmiar robót dotyczy części prac z całości dokumentacji.

Odpowiedź - Przedmiot zamówienia określony w SIWZ rozdz. V, pkt. 3, myślniki 1-7, boisko treningowe ze sztucznej trawy jest już wykonane w ramach tego zamówienia należy wykonać tylko jego oświetlenie, zaś boisko wielofunkcyjne poliuretanowe nie będzie realizowane.      

                             

  1. Jaki zakres prac wykonawca ma wykonać / wycenę?

Odpowiedź - Zgodnie z przedmiarem.

 

  1. Czy przedmiar Inwestora stanowi jednoznaczne określenie zakresu prac podlegających postępowaniu?

Odpowiedź - Przedmiar stanowi zakres prac podlegających postępowaniu.

 

  1. Czy Wykonawcy mają wycenić w ofercie zagospodarowanie terenu wokół boisk? W czasie prowadzenia prac budowlanych wokół boisk zachodzi konieczność zagospodarowania terenu wokół tych boisk, np.: wykonania trawnika. Wg przedmiaru robót jest ok. 3350 m2 a cała powierzchnia niezagospodarowana wynosi ponad 5000 m2. Czy część terenów zielonych pozostawić w stanie sprzed wejścia wykonawcy na plac budowy?

Odpowiedź - Wycena zgodnie z przedmiarem

 

  1. Jaki zakres prac brukarskich (wykonanie nawierzchni z kostki betonowej) wykonawcy mają wycenić i wykonać. W dokumentacji jest inna ilość niż w przedmiarze.

Odpowiedź - Wycena zgodnie z zamiennym przedmiarem „Boisko Brochów – trawa naturalna”, wszystkie obrzeża w projekcie winny być jako 8x30x100, w załączeniu przedmiar zamienny 

                                                                                     

  1. Co w przypadku gdy kostka z rozbiórki nie będzie nadawała się do ponownego ułożenia? Czy te nakłady zostano rozliczone jako prace dodatkowe?

Odpowiedź - Założeniem jest że kostka będzie nadawała się do ponownego ułożenia, po rozbiórce istniejącej kostki przeznaczonej do ponownego wbudowania służby Inwestora określą jej stan i w przypadku niemożności jej wbudowania dostarczą brakującą ilość.

 

  1. W przypadku różnić ilość prac do wykonania w przedmiarze (załączonym do przetargu) a dokumentacją techniczną – jaką ilość mają wycenić a później wykonać wykonawcy?

Odpowiedź - Wykonawcy mają wykonać część zakresu z całościowej dokumentacji projektowe w oparciu o przedmiot zamówienia określony w SIWZ i załączony przedmiar

 

  1. Czy wszystkie materiały z rozbiórki są własnością Wykonawcy? Czy wykonawca ma uwzględnić koszty transportu i utylizacji we własnym zakresie?

Odpowiedź - Wykonawca ma uwzględnić koszty transportu materiałów z rozbiórki i ziemi we własnym zakresie z wyjątkiem wskazanych w pkt. 7

 

  1. Czy któreś materiały z rozbiórki są własnością Zamawiającego / Inwestora? Jeśli tak, to proszę o wykaz tych materiałów z informacją co trzeba z mini zrobić lub dodatkowo gdzie przewieść?

Odpowiedź – Zamawiający informuje, że bramki, słupy oraz lampy oświetleniowe po demontażu Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu w stanie technicznym nie gorszym niż w momencie przekazania terenu.

 

  1. Proszę o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o badania geologiczne. W załączonych dokumentach brak jest dokumentacji geologicznej.

Odpowiedź - W załączeniu badania

 

  1. W związku z szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia poprzez odwołanie do: dokumentacji projektowej, opisu technicznego oraz przedmiaru robót, prosimy o określenie ważności dokumentów w przypadku rozbieżności w zapisach wymienionych dokumentów.

Odpowiedź - Opis techniczny i dokumentacja projektowa w części dotyczącej przedmiotu zamówienia przedmiar robót w całości

 

  1. Dokumentacja przetargowa opisuje przedmiot zamówienia między innymi za pomocą rysunków, na których np.: dla piłkochwytu lub ogrodzenia są podane rozstawy słupów  – czy Wykonawcy mogą wycenić produkty równoważne spełniające zadane parametry ale np. o innym rozstawie słupów innej ilości?

Odpowiedź - Dopuszcza się wyroby równoważne posiadające atesty i certyfikaty, Inwestor przed wbudowaniem musi zaakceptować taki wyroby.

 

  1. Czy rzędne wysokościowe projektowanych nawierzchni pozostają bez zmian w stosunku do istniejących rzędnych? Jeśli nie to prosimy o uzupełniający rysunek – jest to nam konieczne celem wyliczenia ilości robót ziemnych.

Odpowiedź – Projektowane rzędne wysokościowe zawarte w dokumentacji projektowej – rys. 1

 

  1. Czy pionowy drenaż nie należało by wykonać w pionowych rurkach drenarskich a następnie wypełnionych kruszywem? Czy wg Inwestora zastosowanie drenażu pionowego bez osłony nie spowoduje z czasem jego zamulenia?

Odpowiedź - Zgodnie z dokumentacją projektową

  1. Czy realizacji podlegają piłkochwyty dla boiska treningowego?

Odpowiedź - Przedmiot zamówienia nie obejmuje

 

  1. Czy ogrodzenie wokół boiska wielofunkcyjnego jest objęte tym postępowaniem przetargowym?

Odpowiedź - Przedmiot zamówienia nie obejmuje

 

  1. Czy boisko treningowe do piłki nożnej oraz boisko wielofunkcyjne jest objęte tym postępowaniem przetargowym?

Odpowiedź - Przedmiot zamówienia nie obejmuje

 

16 Czy wykonanie drenażu pionowego dla boiska treningowego do piłka nożnej oraz boisko     wielofunkcyjne jest objęte tym postępowaniem przetargowym?

Odpowiedź - Przedmiot zamówienia nie obejmuje

 

 

Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

 

************************************************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

 

 

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

 

  1. Zgodnie z art. 284 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Pzp) zwracamy się z wnioskiem o wyjaśnienie odpowiednio treści SWZ:

Zamawiający w Rozdziale IX ust. 1 pkt 2 nie określił warunku w zakresie dysponowania osobami, które

będą odpowiedzialne na świadczenie usług i kierowanie robotami budowlanymi, natomiast żąda

zgodnie z Rozdziałem X ust. 2 pkt 2, aby wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, złożył

na wezwanie zamawiającego wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia

publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z

informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do

wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz

informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób zawiera załącznik nr 10 do SWZ.

Prosimy o określenie warunku w zakresie dysponowania osobami lub o usunięcie z Rozdziału X ust. 2

punktu 2.

Odpowiedź – Zamawiający usuwa z Rozdziału X ust. 2 pkt 2

 

Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

 

 

**************************************************************

Gmina Brochów

ZP.271.3.2021  

 

 

Wszyscy oferenci zainteresowani postępowaniem

 

Gmina Brochów działając jako Zamawiający w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dla inwestycji pn. „Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej” informuje, że wpłynęły następujące zapytania.

 

  1. Zamawiający zgodnie z Rozdziałem IX ust. 1 pkt 2 lit. d) SWZ określił, że o udzielenie

zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności

technicznej lub zawodowej poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem

terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie,

wykonał minimum 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom

stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie

boiska sportowego o nawierzchni trawiastej i powierzchni łącznej nie mniejszej niż 10 000,00

m², natomiast przedmiotem zamówienia jest przebudowa boiska sportowego z trawy

naturalnej o powierzchni 6.710 m².
Prosimy o określenie warunków proporcjonalnych do przedmiotu zamówienia, a tym samym

zgodnych z ustawą Pzp..

Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający ma obowiązek określić warunki udziału

w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający

ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając

je jako minimalne poziomy zdolności.

(…) Warunki udziału w postępowaniu muszą być proporcjonalne do przedmiotu zamówienia,

tj. określone na takim poziomie, aby możliwym było dokonanie wyboru wykonawcy będącego

w stanie w sposób prawidłowy i zgodny z oczekiwaniami zrealizować przedmiot zamówienia.

Minimalne poziomy zdolności musza być adekwatne i uzasadnione wartością, przedmiotem

(zakresem, wielkością, stopniem skomplikowania) czy tez sposobem realizacji zamówienia, aby

możliwym było osiągnięcie zamierzonego celu. Określając warunki udziału w postępowaniu

zamawiający nie może wymagać od wykonawców spełnienia wymogów na poziomie wyższych

zdolności aniżeli zdolności potrzebne do wykonania zamówienia. Jednym z najistotniejszych

aspektów związanych z określeniem minimalnego poziomu zdolności jest „proporcjonalność do

przedmiotu zamówienia” rozumiana w orzecznictwie europejskim jako „zachowanie właściwej

proporcji”. Miarą zachowania proporcji jest równowaga pomiędzy interesem zamawiającego,

który prowadząc postępowanie poszukuje wykonawcy dającego rękojmię należytego

wykonania zamówienia a interesem wykonawców, którzy mają prawo oczekiwać aby

minimalne poziomy zdolności nie prowadziły do:

- faworyzowania konkretnego wykonawcy lub grupy wykonawców czy też

- eliminowania konkurencji poprzez nadmierne wymagania, których określenie na takim

poziomie nie jest niezbędne do osiągnięcia celu. I tak w wyroku z dnia 16 września 1999 r. C-

414/97 (Komisja Wspólnot Europejskich v. Królestwo Hiszpanii), czytamy, że „ocena czy podjęte

środku są zgodne z TWE, wymaga tzw. „testu proporcjonalności polegającego na wykazaniu

czy podjęte działania są adekwatne i konieczne do osiągnięcia wybranego celu”. W praktyce

oznacza to, zakaz określania warunków na poziomie równym lub wyższym, niż jest to potrzebne

do prawidłowego wykonania zamówienia. (…) Witold Jarzyński - Komentarz do ustawy Prawo

zamówień publicznych

Aby zweryfikować zdolność wykonawców do należytej realizacji przedmiotu zamówienia,

zwykle wystarczy wymaganie doświadczenia w realizacji umów podobnych lub zbliżonych

zakresem do tej, która ma być realizowana po udzieleniu zamówienia publicznego (KIO 80/13;

KIO/UZP 1379/09). Podobnie nadmierne byłoby żądanie doświadczenia w realizacji umów

o większym stopniu skomplikowania i skali niż przedmiot zamówienia.

Wymogi określone przez zamawiającego w ramach omawianego warunku udziału

w postępowaniu mają służyć zapewnieniu, że dopuszczeni do udziału w postępowaniu

wykonawcy będą zdolni do realizacji zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.

Zamawiający powinien zatem w tym celu ocenić konkretne doświadczenia, wiedzę bądź

personel wykonawcy pod kątem realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Odpowiedź  - Wskazujemy, że zapisy dot. udokumentowania zakresów wykonanych robót budowlanych umożliwiają zapewnienie maksymalnej konkurencyjności. Jednocześnie taki sposób zapisu nie wyklucza wykonania robót w sposób prawidłowy, zgodny z oczekiwaniami uwzględniając stopień skomplikowania robót.

  1. Zgodnie z § 3 ust. 2 lit. 1 projektu umowy do obowiązków Wykonawcy należy uzgodnienie z

Zamawiającym i przygotowanie w terminie 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy

harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, zgodnie z którym będzie realizowany

przedmiot umowy i jego aktualizacja według potrzeb, natomiast zgodnie z § 3 ust. 2 lit. 1

projektu umowy w terminie 3 dni roboczych od daty podpisania umowy Wykonawca

zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu harmonogram terminowo rzeczowo

finansowym uwzgledniający zapisy projektu umowy.

Który zapis jest zatem wiążący?

Odpowiedź - Zamawiający informuje, że wiążącym zapisem jest zapis - Zgodnie z § 3 ust. 2 lit. 1 projektu umowy do obowiązków Wykonawcy należy uzgodnienie z

Zamawiającym i przygotowanie w terminie 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy

harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, zgodnie z którym będzie realizowany

przedmiot umowy i jego aktualizacja według potrzeb

  1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SWZ całą dokumentację projektową

niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i

odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak

jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża

Wykonawcy.

Odpowiedź - Według najlepszej wiedzy Zamawiającego dokumentacja projektowa załączona do SWZ jest kompletna a jej zakres jest niezbędny do prawidłowego wykonania zamówienia.

  1. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu

przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji projektowej załączonej do SWZ, w

przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności

Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie

stosownemu wydłużeniu.

 

Odpowiedź -  Zamawiający w pierwszej kolejności wskazuje, że według jego wiedzy dokumentacja projektowa jest kompletna i nie zawiera błędów. W przypadku ujawnienia się konieczności wykonania dodatkowych robót Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z wiedzy fachowej biegłego o specjalności robót budowlanych adekwatnych do przedmiotu zamówienia.

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie

zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji

projektowej załączonej do SWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku

konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie

dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

 

Odpowiedź - W przypadku napotkania w trakcie robót na niezinwentaryzowane instalacje lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne Zamawiający gotów jest do wypłacenia wynagrodzenia dodatkowego z zastrzeżeniem, że zakres i wartość prac objętych robotami dodatkowymi zostanie zaakceptowany uprzednio przez Inspektora nadzoru działającego z ramienia Zamawiającego.

 

6. Prosimy o wprowadzenie poniższego lub podobnego zapisu do projektu umowy:

Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy (oprócz przypadków określonych w

przepisach Kodeksu Cywilnego) lub rozwiązania umowy w przypadku, gdy Zamawiający:

- bez uzasadnionych powodów przedłuża proces przekazania placu budowy lub odbioru

przedmiotu umowy

- odmawia bez wskazania uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub podpisania protokołu

odbioru,

- zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie

będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy,

- opóźnia się w zapłacie wynagrodzenia należnego wykonawcy.

7. Prosimy o uwzględnienie poniższych kar umownych w projekcie umowy:

„Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne w następujących przypadkach:

a) z tytułu odstąpienia od Umowy z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy w wysokości

15% wartości wynagrodzenia brutto określonego w § 7 pkt 1) umowy;

b) z tytułu nie przekazania placu budowy w terminie za każdy dzień zwłoki w wysokości 2%

wartości wynagrodzenia brutto określonego w § 7 pkt 1) umowy;

c) za zwłokę w zapłacie wynagrodzenia należnego wykonawcy w wysokości 3.000,00 zł

wynagrodzenia brutto za każdy dzień zwłoki, licząc od upływu ustalonego terminu na

zapłatę,

d) za zwłokę w odbiorze przedmiotu umowy w wysokości 3.000,00 zł wynagrodzenia brutto za

każdy dzień zwłoki

e) z tytułu nieuzasadnionego przedłużania czynności odbioru w wysokości 3.000,00 zł

wynagrodzenia brutto za każdy dzień, licząc od upływu ustalonego terminu na rozpoczęcie

lub zakończenie czynności odbiorowych

Zgoda na uwzględnienie kar umownych zrównoważy prawa i obowiązki stron.

 

Odpowiedź – (odpowiedź na pyt. 6 oraz 7) Zamawiający wprowadzi do zapisów umownych kary umowne zastrzeżone na rzecz Wykonawcy zgodnie z proponowanymi zdarzeniami i wartościami proponowanymi w pkt. 7

8. Wnosimy o zmianę wysokości kar umownych określonych w § 12 ust.1 projektu umowy:

f) za zawinione przerwanie realizacji robót przez Wykonawcę trwające powyżej 7 dni

kalendarzowych w wysokości 0,2% wartości wynagrodzenia brutto określonego w § 7

pkt 1) umowy za każdy rozpoczęty dzień przerwy w wykonywaniu robót;

g) za każdy dzień wstrzymania robót przez Zamawiającego z powodu braku stałej obecności

kierownika budowy lub robót podczas wykonywania prac będących przedmiotem umowy

w wysokości 0,2% wartości wynagrodzenia brutto określonego w § 7 pkt 1) umowy

Zakończenie realizacji przedmiotu umowy w terminie określonym w § 5 niniejszej umowy

nie zwalnia wykonawcy od uiszczenia kary za zaistniałą przerwę w wykonaniu robót;

h) za zwłokę w ukończeniu przedmiotu umowy w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto,

o którym mowa w § 7 pkt 1) umowy za każdy dzień zwłoki;

Zamawiający w postępowaniu posiada szczególnie uprzywilejowaną pozycję, jednakże

znaczące naruszenie przez Zamawiającego równowagi stron umowy może zostać

zakwestionowane przez Krajową Izbę Odwoławczą.

Zamawiający nie powinien konstruować umowy w sposób, który negatywnie wpłynie na ilość

złożonych w przetargu ofert. Nie może także przerzucić całości ryzyka gospodarczego na

wykonawcę (wyrok Sądu Okręgowego Warszawa-Praga o sygn. akt IV Ca 508/05).

Określając wysokość kar umownych, Zamawiający powinien kierować się zdrowym

rozsądkiem. Zbyt restrykcyjne kary umowne w połączeniu z wynikającą z ustawy o finansach

publicznych koniecznością ich dochodzenia przez Zamawiającego może prowadzić nie tylko do

negatywnych konsekwencji dla wykonawcy, ale być powodem niemożności zrealizowania

zamówienia.

Z uwagi na fakt, iż to Zamawiający jest gospodarzem postępowania o udzielenie zamówienia

publicznego, korzystanie z tak uprzywilejowanej pozycji nie może jednak przejawiać się w

kształtowaniu wzoru umowy w sposób, który rażąco będzie naruszał równowagę stron umowy.

Mimo możliwości przerzucenia znacznego ryzyka na wykonawcę zamawiający powinni dążyć

do przygotowania umowy, która nie tylko zabezpieczy ich interesy, ale będzie także

odpowiedzią na potrzeby rynku. Zbyt rygorystyczne postanowienia umowy mogą doprowadzić

do niezrealizowania inwestycji lub niezrealizowania jej w oczekiwanym przez zamawiającego

terminie.

Odpowiedź - Wysokość kar zastrzeżonych na rzecz Zamawiającego w §12 ust 1 lit. f-n ma  na celu maksymalną mobilizację Wykonawcy do terminowego wykonania robót mając na uwadze w szczególności sposób finansowania inwestycji oraz umożliwienie jego terminowego rozliczenia. Podkreślenia wymaga również, że w/w kary umowne są zastrzeżone na wypadek wystąpienia okoliczności zawinionych lub zależnych od Wykonawcy

9. Prosimy o potwierdzenie, iż data zgłoszenia przez wykonawcę gotowości do odbioru jest

równoznaczna z terminem wykonania przedmiotu umowy.

W przypadku wykonania przedmiotu umowy, powyższy zapis daje możliwość w trakcie

spisywania protokołu odbioru końcowego uznania umowy za wykonaną w wyznaczanym

terminie oraz pozwala na uniknięcie zarzutu zwłoki wykonawcy w sytuacji, gdy rzeczywistym

powodem przekroczenia terminu są czynności odbioru albo odraczanie odbioru pod

bezzasadnym zarzutem istnienia wad lub usterek wykonanych robót lub nieobecności

przedstawicieli komisji.

Podobne stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 18 kwietnia 2013

roku (sygn. I FSK 943/12) - Wykonanie usługi następuje w momencie faktycznego zakończenia

prac i zgłoszenia tego faktu inwestorowi z wezwaniem go do odbioru prac. Natomiast samo

sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego stanowi jedynie potwierdzenie wykonania

usługi.

Odpowiedź – Terminem wykonania przedmiotu umowy (realizacji umowy) jest dokonanie protokolarnego odbioru końcowego, zgodnie z § 6 pkt.5 projektowanych postanowień umowy.

 

 

Wójt Gminy Brochów

Piotr Szymański

 

**************************************

ZP.271.3.2021                                                                               

 

                                              SPECYFIKACJA     WARUNKÓW    ZAMÓWIENIA

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,

prowadzonym w trybie podstawowym w oparciu o art. 275 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych

 

Wartość zamówienia nie przekracza progów unijnych określonych na podstawie art. 3  ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.).

 

 

 

 

Nazwa zamówienia :

„Przebudowa boiska sportowego z trawy naturalnej”

Postępowanie realizowane w ramach zadania pod nazwą:
„Przebudowa kompleksu boisk piłkarskich oraz remont zaplecza sanitarnego zlokalizowanego na terenie miejscowości Brochów i Janów”

 

 

 

Zamawiający:

Gmina Brochów

Brochów 125,    05-088 Brochów

 

 

Zatwierdzam

Piotr Szymański

Wójt Gminy Brochów

 

Brochów, wrzesień 2021 r.

Załączone pliki:
Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3835634]

przewiń do góry